Refusjon av reiseregninger og utlegg dersom du ikke er ansatt eller frivillig/tillitsvalgt i Norges Røde Kors
For å få refundert et utlegg eller en reiseregning i forbindelse med et arrangement eller oppdrag i Røde Kors, må du kontakte den som er ansvarlig for aktiviteten.
Den ansvarlige er for eksempel den som har sendt deg påmeldingsinformasjon eller hyret deg.
Denne personen vil sørge for at du blir registrert i HR-portalen, som er systemet Røde Kors bruker for å refundere reiseregninger og andre utlegg.
Når du har blitt registrert i HR-portalen kan du logge deg inn og sende inn reise/utleggsregning. Det vil ta ca. en uke å få deg registrert i systemet. Du vil ikke få tilsendt noen melding om når du kan gå inn.
Slik gjør du det:
- I nettleseren på mobilen skriver du inn: mrodekors.bluegarden.net
- Velg: Førstegangspålogging og følg videre instruksjoner på skjermen.
Som User Name skal du bruke ditt mobilnummer. - Når du er vel inne i HR-portalen vil du kunne fotografere og legge kvitteringer rett inn i refusjonsskjemaet.
PS. Løsningen fungerer også i nettleser på PC/MAC, men da må du laste opp kvitteringer via datamaskinen.